Openingstijden
In 2025 is de praktijk ivm nascholing, onderwijs en prive-zaken gesloten in
- week 43 20 oktober t/m 26 oktober
- week 51 & 52 18 december t/m 31 december
In 2026 is de praktijk gesloten
- week 1 t/m 3 1 januari t/m 14 januari
- week 7 14 t/m 22 februari
- week 18 & 19 25 april t/m 10 mei
- week 27 t/m 35 1 juli t/m 1 september zomersluiting incl. congres
- week 40 29 September t/m 4 oktober (congres)
- week 43 17 oktober t/m 23 oktober
- week 51 & 52 14 december t/m 31 december
De praktijk is in principe bereikbaar op maandag tot en met donderdag. Op vrijdag is de praktijk gesloten.
Cliënt contacten vinden uitsluitend plaats op maandag (9.00-16.30), dinsdag (9.00-16.30) en woensdag (9.00-16.30). Op donderdag zijn er geen cliënt contacten, maar is er ruimte voor MDO, supervisies of onderwijs. Op vrijdag is de praktijk niet bereikbaar. Afspraken op andere dagen/tijdstippen dan bovenstaande tijden zijn niet mogelijk.
De praktijk volgt de vakanties van regio midden. Zomersluiting is in principe altijd van 1 juli tot en met 31 augustus. Met cliënten worden bij afwezigheid en vakantie individuele afspraken gemaakt wat te doen in acute situaties.
Wachttijden
De wachtlijst is gesloten. Er worden geen nieuwe cliënten aangenomen. Oud-clienten kunnen per mail contact leggen voor een eenmalig contact.
Losse consultaties, adviezen, pro justitia rapportage, CCE-trajecten, lezingen of second opinions kunnen soms tussendoor worden ingepland als daar op dat moment tijd en ruimte voor is. We kunnen per mail de mogelijkheden hiervoor verkennen.
Wachtlijstbemiddeling
Indien u op korte termijn adoptiespecifieke hulpverlening zoekt, kunt u zich tot INEA en het Fiom wenden, zij beheren de sociale kaart adoptie, waaronder de GGZ kaart, en hebben een landelijke consultatie en verwijsfunctie. Vraag uw gemeente welke hulpverleners gecontracteerd zijn in uw regio en tevens adoptie- of pleegzorg als specialisme hebben. INEA heeft een loketfunctie, wat betekent dat zij een luisterend oor kunnen bieden en de weg kunnen wijzen naar verdere hulpverlening.
Zoekt u als volwassene GGZ hulp en stuit u op wachtlijsten dan geldt dat de NZA mij verplicht u de volgende mededeling te doen:
‘Wanneer u de wachttijden te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.
Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken, vanaf de intake, de behandeling is gestart.
Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de Treeknormen).“
Waarbij ik opmerk dat de zorgverzekeraar alleen kan bemiddelen bij behandeling van door zorgverzekeraars gecontracteerde behandelaars. Dit geldt daarmee niet voor contractvrije praktijken zoals De Adoptiepraktijk.